لطفا صبر کنید ...

به یاد ماندنی ترین خانه های دهه گذشته

01_Memorable-house-Arel-1200x786.jpg

معماری و طراحی داخلی خانه از چالش برانگیزترین و در عین حال مهمترین فضاهای طراحی برای معماران محسوب می شود از این رو این فضا سال هاست مورد بررسی و آزمایش های گوناگونی در جهت افزایش کیفیت زندگی و ایجاد احساسی متفاوت در ساکنان قرارگرفته است.

این کابین تابستانی دو طبقه که فقط 89 متر مربع مساحت دارد با طراحی چالش برانگیز و به طرز چشمگیری با صخره تلفیق شده ، به نظر می رسد که دو سوم این ساختار به صورت معلق در آب قرار گرفته که چشم انداز از سمت جلویی تجربه شخصی منحصر به فردی از منظره دریا و حس شناور بودن را منتقل میکند و با نزدیک شدن به خانه ، از سمت صخره یک مکعب یکپارچه و منطقی مانند دیگر خانه ها نمایانگر می شود. در طراحی فضای داخلی طبقه همکف به نشیمن و آشپزخانه و حوزه های عمومی و طبقه بالایی به اتاق خواب اختصاص یافته این خانه منحصر به فرد از جهت خلاقیت در طراحی و برای احترام به طبیعت موجود و صخره های طبیعی ضمن ایجاد چشم انداز بسیار زیبا و احساس شناوری متفاوت در کنار ایمن بودن مورد توجه قرار گرفته است.


مشاوره معماری طبایی، به یاد ماندنی ترین خانه های دهه گذشته!

این کلبه شگفت انگیز گویی از داستانی کودکانه بیرون آمده و معمار با بهره گیری از تضادهای بین تاریکی و نور در جنگل و دو مخروط غول پیکر فرم کلبه جنبه رویایی این طرح معماری را شدت می بخشد.این کلبه برای یک زوج با دو فرزند و براساس نیاز ها و سبک زندگی خانوادگی آنها شکل گرفته و همکاری بین معمار وخانواده باعث ایجاد اشتیاق مشترکی شده که منجر به کیفیت ساخت و اتمام بی عیب و نقص این خانه گردیده است.


مشاوره معماری طبایی، به یاد ماندنی ترین خانه های دهه گذشته!

این خانه استودیویی با یک گاراژ در طبقه همکف ، کتابخانه در سطح دوم و یک اتاق مطالعه در سطح سوم است. این خانه سفید رنگ از حیاط پشتی با استفاده از پرده ای حریم خصوصی را در فضا بیشتر می کند همچنین بین طبقه دوم و سوم از یک بخش کاسه ای شکل استفاده شده است ،
این خانه با فرمتی غیرمعمول برای زندگی دو شاعر که به فضای بیشتری برای نوشتن و کتابخانه احتیاج داشتند طراحی شده است ، بلوک سه طبقه از پارچه ای باسیلیکون شفاف ایجاد شده که احساس ردیف هایی از پنجره های کوچک را ایجاد میکند این پروژه هنگامی که این پروژه جایزه AZ را در معماری مسکونی 2015 کسب کرد ، علاوه بر این در فضایی به مساحت 105 متر مربع “مظهر یک احساس عمیق از آزادی و تجمل است.” فضای داخلی نیز همان اندازه غیر منتظره مانند نمای بیرونی است و در واقع نوع طراحی مبهم و کاربرد خانگی با امکانات ویژه موضوعی قابل توجه در این پروژه محسوب می شود.

مشاوره معماری طبایی، به یاد ماندنی ترین خانه های دهه گذشته!


پاسخ دادن

آدرس ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری نشانه گذاری شده اند *


logo-white-footer

خلق طرح های نوآور با بهره مندی از مشارکت مهندسان حرفه ای قابل اجراست. توسعه ایده پردازی در طراحی معماری مبتنی بر بازنگری سبک های معماری گذشته و نوین از طریق تعامل و همفکری خبرگان این صنعت است. مهمترین ویژگی ما آن است که تصمیم به نوآوری در این صنعت را با تکیه بر سلیقه، علاقه و شیوه های زندگی مشتریان خود خواهیم گرفت.

آمار بازدیدکنندگان

  • 24
  • 14
  • 77
  • 29
  • 13,833
  • 17,701
  • 7,778
  • شهریور 14, 1402

کلیه حقوق این سایت برای مهندس سمانه طبایی زاده محفوظ می باشد